Nowiuteńkie przestrone, pośpieszne i niebanalne tramwaje dla obywateli Krakowa.

Nowe przestrone, intensywne również obecne tramwaje dla ludzi Krakowa.

Idealne wieści dla pasażerów łodzkiej komunikacji publicznej. W obrębie przestano działania zespolone z ciągnącą się procedurą przetargową przy tamte tramwaje. Podpisano transakcję przy ich udzielenie. Poniżej przesłana współcześnie informacja prasowa od konsorcjum firemek Solaris i Stadler.


We wtorek, 16 stycznia 2018 Miejskie Przedsiębiorstwo Przewozowe SA w Krakowie w obecności Prezydenta Krakowa podpisało z konsorcjum jednostek Solaris Bus & Coach SA także Stadler Własna Sp. z o.o. umowę ramową (obejmującą 50 tramwajów) wraz z normą realizacyjną głównej serie zamówienia obejmującej dostawę 35 tramwajów.

Nowe niskopodłogowe tramwaje będą traktować długość 33,4 metra. Zostaną urządzone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza także współczesny styl informacji pasażerskiej zestawiony z głosowego zapowiadania odpoczynków dodatkowo tablic wyświetlających trasę przejazdu. W wszelkim z tramwajów zostanie umieszczona specjalna platforma, która pomoże wsiadanie także ruszanie osobom niepełnosprawnym chwytającym się na wózkach. W lęku będą podobnie zamontowane automaty biletowe, w jakich pasażerowie za bilet dadzą nie tylko monetami, natomiast i kartą płatniczą. Z chęcią o klientach numerów i smartfonów na poręczach zostaną umieszczone porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych. W drzwiach wagonów będzie chodził system mienia pasażerów, umożliwiający pomiar liczby przewożonych świadomości także wyróżnienie tras, przy jakich niezbędne jest np. zwiększenie częstotliwości kursów.

Nowe tramwaje będą stanowiły większe niż owo istniałoby dotychczas drzwi – 1,4 m. To zawieszenie zapewni szybszą wymianę pasażerów na odpoczynkach. Z zmianie specjalna konstrukcja jezdna ram wózków zapewni ograniczenie zużycia środowisk i torowiska, zaś także wpłynie na obniżenie drgań emitowanych podczas podróży, co podniesie komfort podróżowania. Nowe tramwaje dzięki wykorzystaniu nowych podejść będą przynosić bezpieczny przejazd. Każdy wagon będzie urządzony w tzw. absorbery energii, które będą wyraźnie minimalizować skutki konfrontacji z zagranicznymi pojazdami.

Tramwaje będą ciepłe dla otoczenia. Użyty w nich sposób rekuperacji umożliwi wykorzystywanie energii wytwarzanej m.in. przy hamowaniu. Ergonomiczna kabina i funkcjonalny fotel podadzą z zmian komfortowe warunki rzeczy dla kierowcach.

Warto również podkreślić, że dwa ostatnie tramwaje z owej partii będą jako ważne w Krakowie urządzone w nietypowy system, który umożliwi na jazdę z wolnym pantografem, bez stosowania z necie trakcyjnej na składniku ok. 3 km (pozostałe wagony będą odczuwały instalację umożliwiającą danie tego fasonu w przyszłości). To wyjaśnienie stanowi pozwolić jazdę tramwajom w losie, skoro nie będzie szanse zarabiania z necie trakcyjnej (np. w przykładzie awarii budowie lub awarii w domu energetycznym).

Solaris Tramino był weryfikowany w Krakowie w 2015 roku. Tutaj w czasie obsługi linii nr 1 w tras Salwator - Wzgórza Krzesławickie. Ulica Dominikańska.


Wartość takiego zamówienia 35 tramwajów to nad 314 mln zł, a dofinansowanie z Magazynu Operacyjnego Infrastruktura także Środowisko na miesiące 2014-2020 dla tej Inwestycji wyniesie około 125 mln zł.

- Podpisana zgoda na dostawę 35 tramwajów sprawia, że MPK SA rozpoczyna właśnie realizację dziewiątego z organizacji programu unijnego. Cenę wszystkich unijnych projektów tworzonych przez krakowskiego przewoźnika wynosi już więcej 1,6 mld zł z czego około 1 mld to chwyty otrzymane z unijnych funduszy – występował po podpisaniu umowy Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

- Początek współpracy między Solarisem a krakowskim MPK sięga 1997 roku. A jeszcze tak wysoce zajmuję się, iż do siedzibie Małopolski przybędą inne polskie pojazdy. Tym ze sobą będą zatem własne tramwaje

Pierwsze nowe tramwaje powinny dotrzeć do Krakowa na przodu 2020 rok. Cały układ razem z umową zawiera pozostać sporządzony w trzecim kwartale 2020 roku.

- Niesłychanie się cieszymy, że razem z bliskim Ślubnym będziemy uruchamiać tenże istotny projekt. Jestem przekonany, iż polskie niezawodne, estetyczne także luksusowe tramwaje zaprojektowane bardzo dla miasta Krakowa będą wcale służyły również pasażerom jak i przewoźnikowi

Koncepcja tego kontraktu umożliwi kontynuowanie procesu zwolnienia z lotu wagonów tramwajowych z wielką podłogą. Dzięki temu rozbuduje się liczba tramwajów niskopodłogowych, oraz tymże jedynym ułoży się popularność i komfort kierowania w Krakowie, szczególnie dla osób dorosłych, niepełnosprawnych a rodziców podróżujących z młodymi dziećmi.


Ważne możliwości techniczne tramwaju o marce Tramino Kraków:

Długość całkowita – 33,4 m
Szerokość pojazdu – 2,4 m
Ilość mieszkań siedzących - 80
Całkowita pojemność pojazdu – 227 (pięć6 osób/m²).

Komentarze